حملات دوجانبه اسرائيل و حزب‌الله علیه مواضع یکدیگر آغاز شد

به گزارش اکسیوس، راکت‌هایی که حزب‌الله در حمله بامداد یکشنبه به سوی اسرائيل پرتاب کرد، دوربردترین راکت‌ها در حملات یکسال اخیر بودند

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائيل - اسکرین شات

در پی حملات پی‌درپی چند روز اخیر اسرائيل به حزب‌الله لبنان، این گروه شبه‌نظامی شامگاه شنبه ۳۱ شهریور ماه حملات موشکی را به مواضعی در عمق اسرائيل آغاز کرد.

ارتش اسرائیل شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جنگنده‌های این کشور در چند ساعت گذشته حدود ۱۱۰ هدف حزب‌الله را در جنوب لبنان منهدم کردند. این ارتش پیش‌تر نیز از انهدام ۲۹۰ هدف حزب‌الله در لبنان خبر داده بود.

حزب‌الله لبنان بامداد یکشنبه اول مهر اعلام کرد که در پاسخ به حملات اسرائیل با ده‌ها موشک فادی ۱ و ۲ پایگاه هوایی رامات داوید در منطقه جرزئیل (مرج ابن عامر) در نزدیکی حیفا و در ۵۰ کیلومتری مرز لبنان را هدف قرار داده است.

به گزارش اکسیوس، اگرچه حزب‌الله پیش‌تر نیز به طور معمول راکت‌هایی را در همبستگی با حماس به اسرائیلی پرتاب می‌کرد، اما راکت‌هایی که در حمله بامداد یکشنبه به سوی اسرائيل پرتاب کرد، دوربردترین راکت‌ها در یکسال اخیر بودند.  

ارتش اسرائيل با انتشار تصویری از به صدا در آمدن آژیر هشدار حمله موشکی در شمال این کشور خبر داد.

همچنین بنابر اعلام خبرگزاری‌های اسرائیلی، سامانه پدافند هوایی این کشور موافق به رهگیری چندین راکت در نزدیکی ناصره، گلیل، عفوله و مرج ابن عامر شده است.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود....

بیشتر از جهان